طراحی سایت چیست؟

در بخش های قبلی با هاست، دامنه و وردپرس آشنا شدیم. از وقتی کرونا آمد شاهد این بودیم که روز به روز تعداد سایت ها افزایش پیدا می کرد و این بسیار اتفاق خوبی برای کشوری مثل ایران است! سالیان سال است که در کشورهای پیشرفته شاهد افزایش و تنوع سایت های مختلف بوده ایم و دیگر افراد برای کارهای مهم و بی ارزش خود، در اولین قدم به سراغ جست و جو در بستر اینترنت می روند و کم کم در کشوری مثل ایران این فرهنگ سازی دارد انجام می شود تا تمامی کسب و کارها و خدمات نیازی به حضور دو طرف یعنی خریدار و فروشده نباشد. در  این مقاله می خواهیم در مورد واژه ای که این روز ها زیاد می شنویم صحبت کنیم و آن هم واژه طراحی سایت هست!

 

طراحی سایت چیست؟

در ساده ترین تعریف طراحی وب را می توان یک مهارت دانست که در آن فرد صفحات وب را راه اندازی می کند و محتوا را در آن تنظیم میکند. در تعریف دیگر داریم طراحی سایت را شامل بهینه سازی یک سایت قدیمی هم می دانیم.

 

تاریخچه اولین سایت

این صنعت تازه نفس در سال 1991 توسط تیم برنرز لی (Tim Berners-Lee) راه انداز شد، این سایت که همچنان در دسترس هست تنها از چند متن و چندین لینک ساخته شده بود. برای مشاهده سایت روی این لینک کلیک کنید.

 

مراحل طراحی وب سایت چیست؟ (از نظر سایت وبکیما)

در واقع طراحی سایت شامل ۴ مرحله اصلی می شود که در ادامه هر مرحله را به صورت کامل توضیح می دهیم:

مرحله اول: طراحی وایر فریم

در مرحله اول از طراحی سایت باید با توجه به نیاز های مشتری و نوع سایت ابتدا یک نمای کلی از سایت را طراحی کرد و یک نقشه کلی از صفحات سایت و اینکه جایگاه و چیدمان المان ها و عناصر مختلف را تعیین کرد به این مرحله از طراحی سایت به اصطلاح طراحی وایر فریم گفته می شود.

آشنایی با طراحی سایت

 

مرحله دوم طراحی سایت چیست؟ طراحی گرافیک سایت

بعد از اینکه در مرحله طراحی وایر فریم محل قرار گیری عناصر سایت مشخص شد حال نوبت به طراحی گرافیک سایت می رسد. منظور از طراحی گرافیک سایت این است که با استفاده از نرم افزار های مخصوص این کار به طراحی وایر فریم رنگ و لعاب داده و با توجه به نوع کسب و کار اینترنتی که قرار است با سایت راه اندازی شود رنگ بندی و گرافیک سایت طراحی می شود.

مراحل طراحی وب سایت چیست؟

 

مرحله سوم طراحی سایت چیست؟ کدنویسی و برنامه نویسی سایت

بعد از طی شدن مراحل طراحی وایرفریم و طراحی گرافیک سایت نوبت به مرحله برنامه نویسی سایت می رسد. در مرحله برنامه نویسی سایت هم با توجه به نیاز های مشتری و مدل سایتی که قرار است طراحی شود می توان روش های مختلفی را برای بخش مدیریت سایت انجام داد. برای این منظور می توان از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کرد یا اینکه یک فریم ورک اختصاصی از صفر برنامه نویسی کرد. تصمیم اینکه این بخش از کدام مورد استفاده شود بیشتر به بحث هزینه ها و نیاز مشتری بر می گردد که بر اساس این فاکتور ها باید تصمیم گیری کرد.

همه چیز در مورد طراحی سایت

 

مرحله چهارم از طراحی سایت چیست؟ راه اندازی سایت به صورت کامل

بعد از انجام ۳ مرحله قبل از مراحل طراحی سایت چیست به مرحله آخر کار یعنی راه اندازی سایت در بستر جهانی اینترنت که در هر نقطه از جهان قابل دسترسی باشد. در مرحله آخر بعد از تهیه یک هاست مناسب و انتخاب یک نام دامنه مناسب سایت را پیکربندی کرده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

مباحث طراحی سایت

 

 

seyed.ht.314 ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ 1 دیدگاه
دیدگاه ها
هاست چیست؟ – طراحی سایت | استودیو هادی
28 خرداد 1401 - 16:28

[…] بخش های قبلی با دامنه، طراحی سایت و وردپرس آشنا شدیم شاید شما هم متوجه این امر شده باشید […]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.